İlerleme hızının düzenlenmesinde, YDHO (Yabancı Diller Hazırlık Okulu) kursları ALTE'nin (Association of Language Testers in Europe) önerilen rehberli öğretim saatlerini (Tablo 4) referans alır ve dönemi iki modüle ayırır. Bu bağlamda, tüm dönem, Avrupa Dil Kriterlerine göre seviye tanımlayıcılarından elde edilen sonuçların başarılması için yaklaşık 370 saate eşittir.
Tablo 4 ALTE, her bir Avrupa Dil Kriterlerine göre seviye tanımlayıcısından elde edilen sonuçların başarılması için gereken rehberli öğretim saatlerinin sayısını önermiştir.
A1 | Yaklaşık olarak 90 - 100 saat |
A2 | Yaklaşık olarak 180 - 200 saat |
B1 | Yaklaşık olarak 350 - 400 saat |
B2 | Yaklaşık olarak 500 - 600 saat |
C1 | Yaklaşık olarak 700 - 800 saat |
C2 | Yaklaşık olarak 1,000 - 1,200 saat
|
(Teachers' Guide to the Common European Framework, n.d.)
Üniversite Giriş Sınavını geçen, ancak İngilizce Hazırlık Okulu İngilizce Yeterlilik Sınavı Aşama I'i geçemeyen öğrenciler, İngilizce Hazırlık Okulu'nda dil ihtiyaçlarına uygun derslerden birine yerleştirilir. İngilizce Yeterlilik Sınavı I Aşaması, öğrencileri doğru seviyeye yerleştirir. İki yarıyılda düzenlenen dersler A1, A2, B1 ve UB1'dir. İngilizce Hazırlık Okulu'nda verilen eğitim, bir akademik yılda iki yarıya bölünür. Öğrenciler başarı düzeylerine göre İngilizce Hazırlık Okulu'nu tamamlayarak yarıyıl veya yıl sonunda bölümlerine gidebilirler. Her dönem boyunca öğrenciler çeşitli değerlendirme araçlarıyla değerlendirilir. Bu değerlendirmelerdeki başarı, onların bir sonraki seviyeye geçmelerini sağlar. İngilizce Yeterlilik Sınavı II. Aşamaya girebilmek için öğrencilerin B1 seviyesini geçmiş olması gerekir. İngilizce Yeterlilik Sınavı II. Aşama'yı başarıyla geçen öğrencilerin, seçtikleri bölüme girmelerine izin verilir. Bu sınavı geçemeyen öğrenciler UB1 dersine yerleştirilir. Bu öğrenciler dönem sonunda genel notlarına bakılmaksızın İngilizce Yeterlilik Sınavı II'ye tekrar girmeye hak kazanırlar. Ancak, UB1 dersini alan ve devamsızlıktan başarısız olmayan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavı II. Aşama'ya girebilecekler ve toplam notlarının %10'u Yeterlilik Sınav sonucuna eklenecektir. Devam ile başarı arasında doğrudan bir ilişki olduğu için öğrencilerin derslere düzenli olarak katılmaları önerilir. Programlar ve detaylar aşağıdaki tabloda bulunabilir.
Tablo 5 Kur Bilgi Detayları
Kur Kodu | Kur İsmi | Avrupa Dil Kriteri Seviyesi | Global Scale of English (GSE) Aralığı | Haftalık saat | Süre |
EPSA010 (EPS A1+A2) | Waystage | A1+A2 | 10-47 | 25 | 15 hafta |
A1 kuru,çok sınırlı bir
şekilde prova edlimiş, sözlüksel olarak organize edilmiş duruma özgü ifadeler
dağarcığına güvenmek yerine, öğrencilerin basit bir şekilde etkileşim kurmalarına,
kendileri, nerede yaşadıkları, tanıdıkları insanlar ve sahip oldukları şeyler
hakkında basit sorular sorup yanıtlamalarına, acil ihtiyaç duyulan alanlarda
veya çok tanıdık konularda basit ifadeleri başlatmalarına ve bunlara yanıt
vermelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Bu, daha sonra öğrencilerin her
gün basit selamlama ve hitap biçimlerini kullanmalarına yardımcı olmak için
gelişir. Bunları örneklendirecek olursak; insanları selamlamak, nasıl
olduklarını sormak ve haberlere tepki vermek; çok kısa sosyal alışverişleri
idare etmek; işte ve boş zamanlarında ne yaptıkları hakkında sorular sormak ve
cevaplamak; davetleri yapmak ve yanıtlamak; ne yapılacağını,
nereye gidileceğini tartışmak ve buluşmak için düzenlemeler yapmak; teklifler yapmak
ve kabul etmek gibi sıralayabiliriz. Bu kursun yardımıyla öğrenciler aynı
zamanda sınıf içi ve sınıf dışında çalışabilirler. Bu kurun sonunda öğrenciler
mağazalarda, postanelerde veya bankalarda basit işlemler yapabilirler; seyahat
hakkında basit bilgiler alabilir; toplu taşıma araçlarını kullanabilir, temel
bilgileri sorabilir.yol tarifi isteyebilir ve bilet satın alabilirler.
Öğrenciler ayrıca geçmişinin, yakın çevresinin ve acil ihtiyaç duyulan
alanlardaki meselelerin özelliklerini basit terimlerle tanımlayabilirler.
EPSA020 (EPS A2+CIP) | Waystage | A2 | 31-47 | 25 | 15 hafta |
A2 kuru, öğrencilerin her
gün basit selamlama ve hitap biçimlerini kullanmalarına yardımcı olmak için
tasarlanmıştır. Bunları örenklendirecek olursak; insanları selamlamak, nasıl olduklarını
sormak ve haberlere tepki vermek; çok kısa sosyal alışverişleri idare etmek;
işte ve boş zamanlarında ne yaptıkları hakkında sorular sormak ve cevaplamak;
davetleri yapmak ve yanıtlamak; ne yapılacağını, nereye gidileceğini tartışmak
ve buluşmak için düzenlemeler yapmak; teklifler yapmak ve kabul etmek gibi
sıralayabiliriz. Bu kursun yardımıyla öğrenciler aynı zamanda sınıf içi ve
sınıf dışında çalışabilirler. Bu kurun sonunda öğrenciler mağazalarda,
postanelerde veya bankalarda basit işlemler yapabilirler; seyahat hakkında
basit bilgiler alabilir; toplu taşıma araçlarını kullanabilir, temel bilgileri
sorabilir,yol tarifi isteyebilir ve bilet satın alabilirler. Öğrenciler ayrıca
geçmişini, yakın çevresini ve acil ihtiyaç duyulan alanlardaki meseleleri
tanımlayabilirler.
EPSA021 (EPS A2R) | Waystage – Tekrar | A2 | 31-47 | 25 | 15 weeks |
A2R kuru, öğrencilerin her
gün kibar selamlama ve hitap biçimlerini kullanmalarına yardımcı olmak için yoğun
bir şekilde tasarlanmıştır. Bunları örneklendirecek olursak; insanları
selamlamak, nasıl olduklarını sormak ve haberlere tepki vermek, çok kısa sosyal
alışverişleri idare etmek, işte ve boş zamanlarında ne yaptıkları hakkında
sorular sormak ve cevaplamak davetleri yapmak ve yanıtlamak, ne yapılacağını,
nereye gidileceğini tartışmak ve buluşmak için düzenlemeler yapmak; teklifler
yapmak ve kabul etmek gibi sıralayabiliriz. Bu kursun yardımıyla öğrenciler
aynı zamanda sınıf içi ve sınıf dışında çalışabilirler. Bu kurun sonunda
öğrenciler mağazalarda, postanelerde veya bankalarda basit işlemler
yapabilirler; seyahat hakkında basit bilgiler alabilir; toplu taşıma araçlarını
kullanabilir, temel bilgileri sorabilir, yol tarifi isteyebilir ve bilet satın
alabilirler. Öğrenciler ayrıca geçmişini, yakın çevresini ve acil ihtiyaç
duyulan alanlardaki meseleleri tanımlayabilirler.
EPSB010 (EPS B1) | Threshold | B1 | 43-58 | 25 | 15 hafta |
B1 kuru, konuşmanın
standart lehçede açıkça ifade edilmesi koşuluyla, öğrencilerin etkileşimi
sürdürmelerine ve çeşitli bağlamlarda ifade etmek istediklerini başarmalarına
ve etraflarındaki kapsamlı tartışmanın ana noktalarını takip etmelerine yardımcı
olmayı amaçlar. Bu kurun sonunda öğrenciler değinmek istedikleri ana noktayı
anlaşılır bir şekilde ifade edebilirler. Ayrıca, dilbilgisel ve sözcüksel
planlamayı yapıp, serbest dil üretimini onarım için duraklamala yapmaları
gerekse bile, yine de anlaşılır bir şekilde yola devam edebilirler. Öğrenciler,
bu kurda öğrendiklerinin yardımıyla, toplu taşımada daha az rutin durumlarla ve
günlük yaşamdaki sorunlarla esnek bir şekilde başa çıkabilirler.Ayrıca, bir
acente aracılığıyla seyahat düzenlemeleri yaparken veya gerçekten seyahat
ederken ortaya çıkması muhtemel çoğu durumla ilgilenip; aşina oldukları konulardaki
konuşmalara hazırlıksız girme becerisini gösterebilirler. Öğrenciler buna ek
olarak, aşina oldukları veya kişisel ilgi alanlarına giren konularla bağlantılı
bir metin de üretebilirler. Bu kurun yardımı ile öğrenciler deneyimleri,
olayları, hayalleri, umutları ve hırsları tanımlayabilirken, görüşler ve
planlar için de kısaca gerekçeler ve açıklamalar verebilirler
EPSB011 (EPS B1R) | Threshold – Tekrar | B1 | 43-58 | 25 | 15 hafta |
B1R kuru, konuşmanın
standart lehçede açıkça ifade edilmesi koşuluyla, öğrencilerin etkileşimi
sürdürmelerine ve çeşitli bağlamlarda ifade etmek istediklerini başarmalarına
ve etraflarındaki kapsamlı tartışmanın ana noktalarını takip etmelerine yardımcı
olmayı amaçlar. Bu kurun sonunda öğrenciler değinmek istedikleri ana noktayı
anlaşılır bir şekilde ifade edebilirler. Ayrıca, dilbilgisel ve sözcüksel
planlamayı yapıp, serbest dil üretimini onarım için duraklamala yapmaları
gerekse bile, yine de anlaşılır bir şekilde yola devam edebilirler. Öğrenciler, bu kurda
öğrendiklerinin yardımıyla, toplu taşımada daha az rutin durumlarla ve günlük
yaşamdaki sorunlarla esnek bir şekilde başa çıkabilirler.Ayrıca, bir acente
aracılığıyla seyahat düzenlemeleri yaparken veya gerçekten seyahat ederken
ortaya çıkması muhtemel çoğu durumla ilgilenip; aşina oldukları konulardaki
konuşmalara hazırlıksız girme becerisini gösterebilirler. Öğrenciler buna ek
olarak, aşina oldukları veya kişisel ilgi alanlarına giren konularla bağlantılı
bir metin de üretebilirler. Bu kurun yardımı ile öğrenciler deneyimleri,
olayları, hayalleri, umutları ve hırsları tanımlayabilirken, görüşler ve
planlar için de kısaca gerekçeler ve açıklamalar verebilirler
EPSU010 (EPS UB1) | Threshold Plus | B1+ | 25 | 15 hafta |
UB1 kuru, öğrencilerin
soruları ileten, sorunları açıklayan mesajları almalarına ve yanıtlamarına
yardımcı olmayı amaçlar. Bu da; bir görüşmede/konsültasyonda gerekli olan somut
bilgileri sağlamayı (ancak bunu sınırlı bir hassasiyetle yapar), (örneğin; bir
doktora semptomları tanımlamak gibi) ve bir şeyin neden sorun olduğunu açıklamayı
içerir. Bu kurun sonunda öğrenciler bir
kısa öykü, makale, konuşma, tartışma, röportaj veya belgeselden anladıklarını
özetleyebilir ve bunlarla ilgili görüşlerini bildirebilirler ve bu konularda daha ayrıntılı soruları da yanıtlayabilirler.
Öğrenciler ayrıca, diğer kişinin yanıtı hızlı veya uzunsa, ara sıra tekrar
istemek zorunda kalabilecek olsa da, bilgileri kontrol ederek ve teyit ederek
hazırlanmış bir görüşme yapabilirler. Öğrenciler buna ek olarak, ayrıntılı
talimatlar vererek bir şeyin nasıl yapılacağını açıklayabilirler. Öğrenciler bu
kurun yardımıyla kendi alanlarındaki aşina oldukları rutin veya rutin olmayan
konularda birikmiş olgusal bilgilerini de biraz güvenle değiş tokuş edebilirler. Öğrenciler bundan başka, çok
çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin
avantaj ve dezavantajlarını belirterek güncel bir konu hakkında bir bakış
açısını açıklayabilirler.